29 Şubat 2012 Çarşamba

Türkiyede Kore Fanı Olmanın Sıkıntıları

Selamlar hepinize :) Uzun bir aradan sonra yine buradayım. Uzun zamandır yazmak istediğim bir konu ile karşınızdayım. Türkiyede kore fanı olmanın zorlukları sıkıntılarını falan konuşalım dedim :)

1. Öncelikle ön yargıyla fena halde karşılaşırsınız. Hatta karşılaşmak denmez buna gelip seni bulurlar. Klişedir. Her zaman söylenir ve her kore fanı bundan şikayet eder. "Kim bu çinli/japon?" yada "bu ne be kız gibi!"  laflarından kusma derecesine gelirsiniz.Bunlardan birini duyduğunuzda tek yapmanız gereken şey oradan sadece uzaklaşmak. Aman diyorum ben, sakın laf anlatmaya çalışmayınız.
 

2. Çekik filmlerini sadece dövüş filmleri zannedenler vardır. "Kaç tane uzak doğu filmi biliyosun?" diye sorsan Jackie Chan yada Jet Lee filmlerinden başka film sayamazlar. Fakat bilmiyorlarki uzak doğu aslında dramalarıyla ünlüdür. Tabi medyamızın uzak doğu filmlerinden sadece dövüş filmlerini yayınladığı için insanlar direkt böyle bir ön yargı oluşturmuş kendinde. Size Kore filmleri hakkında bir şey sorarlarsa bence açıklama yapmayın. Ön yargılarını yıkmazlar ve saçma sapan yorumlar yaparlar.
3. Korecenizi sorarlar. "Alfabeyi öğrenmeye başladım..." yada "biraz öğrendim" gibi şeyler söylerseniz, direkt saçma yorumlarına başlarlar. "Hadi ya, nasıl anlıyosun o harflerden şekilli şekilli..." yada "Nasıl öğreniyosun ya, çok saçma alfabeleri alfabe gibi bile değil" tarzında saçma yorum yaparlar. "Bir küfür etsene" diyenleride çok yaygındır. Alfabenin ve dilin zorluğu ile ilgili yorum yapanlar "Aslında Türkçe'ye benziyor" gibi laf anlatmaya çalışırsanız, sizi bir anda sustururlar. Uzaylı yerine koyarlar aman diyeyim...
 


Şimdilik bu kadar... Daha sonra aklıma bir şey gelirse yayınlarım... Sağlıcakla kalın. Söylediklerimede dikat edin efendim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder